会社概要

Corporate Profile

代表挨拶

コロナ禍もあり、CO2排出問題もあり、百貨店不況もあり、アパレル業界は終わったとも言われます。昔から“衣食住”と言われますが、有り余る衣料は現代人の生活にとって必ずしもessential(本質的な)ものではなくなりました。そもそもが売り手発想の供給過剰なわけです。今やsaleに踊らされる人もそれほどいないでしょう。私たちは2030年に向けて従来の「垂直思考」ではなく、「水平思考」で仕入先様、お取引様とwin-winの関係を構築し、末長いお付き合いをお願いしたいと願っております。ファストファッションと言われる世界とは一線を画し、最終ユーザーのお客様が“とても捨てられない”お洋服を作っていく、これが私どもの目指すものつくりです。簡単に出来る製品は簡単に作れるメーカーさんにお任せします。難易度の高いものつくりに挑戦し、それを達成し続けることで会社もノウハウを蓄積して成長します。そのため、中国だけでなく、インド、イタリア、ベトナム、バングラデシュに生産拠点を設けております。

代表取締役 荒川幸二

Message

It is said that the apparel industry is over due to the pandemic, CO2 emission problems, and the recession of department stores. It has been called "clothing, food and housing" for a long time, but excess clothing is not always essential for modern people's lives. In the first place, it is an oversupply of the seller's idea. Not many people will be manipulated to sale now. For 2030, we will build win-win relationships with suppliers and business partners by "horizontal thinking" instead of the conventional "vertical thinking". we would like to ask for a long-term relationship. Making a clear distinction from the world of fast fashion, the final user will make clothes that are "very irresistible". This is what we are aiming for. We will leave the easy-to-make products to the easy-to-make manufacturers. For making things with a high degree of difficulty By taking on challenges and continuing to achieve them, the company will also accumulate know-how and grow. Therefore, not only in China, but also in India, Italy, Vietnam and Bangladesh we have production bases.

Representative Director Koji Arakawa